Nasz serwis WWW używa plików cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Możesz samodzielnie zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji w polityce cookies. Aby ukryć tę wiadomość kliknij tutaj.

Misc comments triangle1
2012-10-06 Dab

Problem z vat-25

Witam
Zakupiłem samochód na terenie Polski od osoby która sprowadziła samochód z Holandi. Zrobila wszystkie opłaty oraz tłumaczenia dokumentów, oprocz zapłacenia opłaty recyklingowej. Nie otrzymałem zaswiadczenia VAT-25. Co w tej sytuacji mam robic??? Prosze o pomoc i porade...

Komentarz ma 59 odpowiedzi | Rozwiń wszystko Zwiń wszystko
    Misc comments triangle2
  1. 2012-10-06 Roki Rozwiń Zwiń

    To zależy od tego, w jaki sposób nabyłeś ten samochód. Czy osoba, która sprowadziła auto, podpisywała w Holandii umowę kupna w twoim imieniu, czy była po prostu pośrednikiem, który wystawił ci...

    To zależy od tego, w jaki sposób nabyłeś ten samochód. Czy osoba, która sprowadziła auto, podpisywała w Holandii umowę kupna w twoim imieniu, czy była po prostu pośrednikiem, który wystawił ci fakturę vat-marża?


  2. 2012-10-06 Dab Rozwiń Zwiń

    Poprzedni właściciel kupił samochód na fakture. Samochód został sprowadzony w styczniu. Właściciel zrobił wszystkie opłaty i tłumaczenia, ale nie zarejestrował go. To czego mi brakuje to przegląd...

    Poprzedni właściciel kupił samochód na fakture. Samochód został sprowadzony w styczniu. Właściciel zrobił wszystkie opłaty i tłumaczenia, ale nie zarejestrował go. To czego mi brakuje to przegląd samochodu w kraju, vat-25, recykling. Recykling oraz przegląd to nie problem bo to mozna zalatwic. Poinformował mnie że nie potrzebuje Vat-25 ponieważ otrzymałem od niego druczek AKC-U, w którym ma byc umieszczona oplata za Vat-25. Dodam ze umowa została zawarta mniedzy Panem X a mną w Polsce. Czytałem już pare artykułów na temat tego zaswiadczenia Vat-25 i dowiedziałem sie, ze jezeli umowa została zawarta w Polsce to Vat-25 nie jest wymagany... Prosze o porade...


  3. 2012-10-07 Roki Rozwiń Zwiń

    Moim zdaniem zostałeś perfidnie oszukany przez tego gościa, ponieważ wiedział, że VAT-25 jest niezbędny do rejestracji, a wmawiał ci, że wystarczy tylko dokument akcyzy.
    Obowiązek uzyskania...

    Moim zdaniem zostałeś perfidnie oszukany przez tego gościa, ponieważ wiedział, że VAT-25 jest niezbędny do rejestracji, a wmawiał ci, że wystarczy tylko dokument akcyzy.
    Obowiązek uzyskania zaświadczenia VAT-25 spoczywał na nim - jako na osobie, która sprowadziła samochód z innego kraju. Trudno oczekiwać, że urząd wyda ci zaświadczenie potwierdzające, że nie masz obowiązku płacenia VAT za sprowadzenie samochodu z innego państwa UE, skoro ty tego samochodu w ogóle nie sprowadziłeś. Zaświadczenie VAT-25 odnosi się do tego, kto faktycznie dokonał przywozu środka transportu z innego państwa członkowskiego UE, a nie do kolejnych nabywców tego auta w Polsce.
    Ten gostek po prostu nie dopełnił swojego obowiązku, a tobie nawciskał kitów, że wystarczy AKC-U. Problem w tym, że AKC-U dotyczy wyłącznie podatku akcyzowego, który jest załatwiany w urzędzie celnym i nie ma nic wspólnego z VAT, bo VAT-em zajmują się urzędy skarbowe. To dwie zupełnie osobne sprawy i dwa zupełnie nie związane ze sobą dokumenty. Zresztą masz chyba z urządu celnego zaświadczenie o zapłacie akcyzy, więc sobie sprawdź, czy jest tam mowa o VAT.
    Na różnych forach widziałem podobne zgłoszenia jak twoje - widać sporo ludzi pada ofiarami takich cwaniaczków, którzy przywieźli sobie (lub nie sobie) samochody z UE, ale w międzyczasie się rozmyślili i odsprzedali je bez załatwienia wszystkich wymaganych formalności. Problem w tym, że ty sam raczej nie będziesz w stanie uzyskć VAT-25, a z kolei bez VAT-25 nie zarejestrujesz pojazdu w Polsce.
    Nie za bardzo wiem, o co chodzi z tym miejscem podpisania umowy - pewnie pomyliły ci się podatki: VAT i podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC). I tak na marginesie, to ta twoja umowa nabycia auta kwalifikuje się na 100% do zapłacenia podatku PCC, ponieważ umowa została zawarta na terenie Polski i przedmiot umowy również znajdował się w Polsce w chwili zawarcia umowy. Jak nic musisz zapłacić 2% PCC. Proponuję zerknąć na stronę:
    https://ewnioski.pl/formularze/pcc-3-podatek-od-umowy-kupna-samochodu/informacje
    A wracając do VAT, to możesz spróbować złożyć wniosek VAT-24 za potwierdzeniem odbioru w urzędzie i poczekać na decyzję. Albo dostaniesz zaświadczenie VAT-25, albo decyzję odmowną z uzasadnieniem. Z tym, że niezależnie od efektu końcowego, za złożenie VAT-24 zapłacisz opłatę 160 zł.
    W większości podobnych do twojego przypadków sprawa jest załatwiana jednak w taki sposób, że pierwotny nabywca (osoba, która sprowadziła pojazd) występuje z wnioskiem o wydanie VAT-25 i po otrzymaniu tego zaświadczenia przekazuje je kolejnemu nabywcy. Na szczęście ustawa nie przewiduje żadnych terminów na złożenie wniosku VAT-24, więc osoba, od której nabyłeś auto, może to zrobić w dowolnym momencie przed rejestracją pojazdu. Oczywiście będziecie się musieli dogadać odnośnie tego, kto ma uiścić opłatę 160 zł za złożenie VAT-24.
    Zastanawia mnie tylko to, dlaczego gostek tak kręcił z tym VAT-em. A jesteś pewien, że on nie nabył tego pojazdu jako przedsiębiorca na cele związane z prowadzoną przez siebie działalnością? W takim przypadku mamy do czynienia z wewnątrzwspólnotowym nabyciem środka transportu, a ono jest opodatkowane VAT w kraju przeznaczenia pojazdu, czyli w Polsce. To by oznaczało, że gostek miał obowiazek opłacić VAT w Polsce. Być może właśnie było tak, że on występował o VAT-25 potwierdzające brak obowiązku uiszczenia podatku VAT (czyli składał VAT-24), ale dostał decyzję odmowną jako że de facto miał obowiązek zapłacić ten podatek. I wtedy postanowił wepchnąć komuś ten samochód i niech się kto inny martwi... Lepiej to sprawdź.


  4. 2012-10-08 Marek Rozwiń Zwiń

    Ja mam identyczny problem. W urzędzie skarbowym na Ursynowie mi powiedzieli, że zaświadczenie VAT-25 może otrzymac tylko ta osoba, która sprowadziła auto z zagranicy, a ja jako drugi nabywca nie...

    Ja mam identyczny problem. W urzędzie skarbowym na Ursynowie mi powiedzieli, że zaświadczenie VAT-25 może otrzymac tylko ta osoba, która sprowadziła auto z zagranicy, a ja jako drugi nabywca nie mogę wystąpić o wydanie tego dokumentu. Poradzili mi, żebym skontaktował się z wydziałem komunikacji w urzędzie dzielnicy i zapytał, czy zarejestrują mi samochód na podstawie zawartej przeze mnie w Polsce umowy. Ale ja jestem pewien, co usłyszę: że musi być uregulowana kwestia VAT i muszę mieć VAT-25. Ale i tak tam zadzwonię.


  5. 2012-10-08 Karol Rozwiń Zwiń

    Do Roki: nie zgodzę się z tobą, że uzyskanie zaświadczenia VAT-25 jest obowiązkiem osoby sprowadzającej samochód z zagranicy, ponieważ w ogóle nie ma takiego obowiązku, aby to zaświadczenie...

    Do Roki: nie zgodzę się z tobą, że uzyskanie zaświadczenia VAT-25 jest obowiązkiem osoby sprowadzającej samochód z zagranicy, ponieważ w ogóle nie ma takiego obowiązku, aby to zaświadczenie uzyskiwać. Ono jest wydawane zawsze NA WNIOSEK zainteresowanego w sytuacji, gdy pojazd ma być zarejestrowany. A skoro tamten gostek podjął decyzję, że nie będzie pojazdu rejestrować, więc nie miał ani potrzeby, ani obowiązku uzyskiwania takiego zaświadczenia.


  6. 2012-10-08 Roki Rozwiń Zwiń

    OK. Ale skoro sprzedaje samochód - jak sam twierdzi - "gotowy do zarejestrowania", to powinien był dopełnić wszystkich formalności, a więc również uzyskać VAT-25, a nie wciskać nowemu nabywcy, że...

    OK. Ale skoro sprzedaje samochód - jak sam twierdzi - "gotowy do zarejestrowania", to powinien był dopełnić wszystkich formalności, a więc również uzyskać VAT-25, a nie wciskać nowemu nabywcy, że AKC-U załatwia sprawę zarówno akcyzy, jak i VAT-u. Przyznasz, że to jest już oszukiwanie.


  7. 2012-10-08 Marek Rozwiń Zwiń

    Zadzwoniłem do wydziału komunikacji i jest tak jak myślałem - bez VAT-25 samochód sprowadzony z UE nie zostanie zarejestrowany. Pani powiedziała mi, że osoba, która sprowadziła auto, musi uzyskać...

    Zadzwoniłem do wydziału komunikacji i jest tak jak myślałem - bez VAT-25 samochód sprowadzony z UE nie zostanie zarejestrowany. Pani powiedziała mi, że osoba, która sprowadziła auto, musi uzyskać zaświadczenie VAT-25 z urzędu, bo to na niej spoczywa obowiązek opłacenia podatku VAT, gdyby to było wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, a co za tym idzie - to ona jest zwolniona z obowiązku zapłaty tego podatku, jeśli nie mamy do czynienia z WNT. Sprzedaż samochodu "dalej" czyli kolejnej osobie nie powoduje przeniesienia nieuregulowanego obowiązku podatkowego na nowego nabywcę. Jest to logiczne.
    No cóż. Będę cisnął tego mojego gostka, aby wystapił na swój koszt o wydanie VAT-25. Ostatecznie mogę wyłożyć tę opłatę skarbową, jesli on będzie robic problemy. W końcu zależy mi na tym, żeby zarejestrować samochód jak najszybciej, a nie bujać się teraz tygodniami z problemem, kto ma zapłacić 160 zl....


  8. 2012-10-08 Roki

    Dab, daj znać, jak tam twoja sprawa...

    Dab, daj znać, jak tam twoja sprawa...


  9. 2012-10-08 Dab Rozwiń Zwiń

    Przepraszam ze tak długo nie odp ale już wszystko się wyjaśniło.... Okazało się ze osoba sprowadzająca samochód(Polak)i osoba sprzedająca za granicą(Holender) byli znajomymi. Holender miał...

    Przepraszam ze tak długo nie odp ale już wszystko się wyjaśniło.... Okazało się ze osoba sprowadzająca samochód(Polak)i osoba sprzedająca za granicą(Holender) byli znajomymi. Holender miał zaoszczędzić jakieś pieniądze z podatku w Holandii. Polak sprowadzał po raz pierwszy samochód z zagranicy, myślał że jeżeli zakupi samochód na firmę(nie zajmującą się sprzedażą samochodów) będzie mógł wystąpić o zaświadczenie VAT24 z pozytywnym rozpatrzeniem. Okazało się ze otrzymał odmowę wydania Vat24 i musiał zapłacić Vat 25. Koszty jakie zapłacił za Vat Polak były dużo większe od tych które zaoszczędził Holender. Czekam na zaświadczenie Vatu od Polaka podobno załatwił i wysłał to dzisiaj....... Odezwę się jak dostane zaświadczenie Vat25.....
    !!!!!!!!Roki dzięki wielkie za fachową pomoc. Jak bym Cie znał to postawił bym dobre Wishky !!!!!! Dzięki wielkie jeszcze raz....:)
    pozdr.:)


  10. 2012-10-20 Łukasz Rozwiń Zwiń

    Witajcie, ja mam podobny problem. Kupiłem samochód od gościa, który sprowadził go ze Szwajcarii. Miało być wszystko ok ale jak przyszo do rejstracji to zabrakło VAT-25. Mam pytanie do Marka, który...

    Witajcie, ja mam podobny problem. Kupiłem samochód od gościa, który sprowadził go ze Szwajcarii. Miało być wszystko ok ale jak przyszo do rejstracji to zabrakło VAT-25. Mam pytanie do Marka, który załatwiał sprawy na Ursynowie. Jakie dokumenty składałeś w tym urzędzie? Poza tym ja mam wszystkie oryginały więc kolejne pytanie jakie dokumenty musi "pożyczyć" ode mnie sprowadzający by na Pradze (kazdy urząd podobno ma inne wymagania) załatwić VAT-25? Dzięki za wszelką pomoc.


  11. 2012-10-20 Marek Rozwiń Zwiń

    Ja ostatecznie dogadałem się z gościem, od którego kupiłem auto, żeby on wystąpił do swojego urzędu skarbowego o wydanie VAT-25. Zgodziłem się zapłacić opłatę skarbową, bo zależało mi na jak...

    Ja ostatecznie dogadałem się z gościem, od którego kupiłem auto, żeby on wystąpił do swojego urzędu skarbowego o wydanie VAT-25. Zgodziłem się zapłacić opłatę skarbową, bo zależało mi na jak najszybszym otrzymaniu tego dokumentu. I zaświadczenie dostałem od niego kilka dni temu, no i już jestem po załatwieniu formalności w wydziale komunikacji.


  12. 2012-10-20 Eryk Rozwiń Zwiń

    Łukaszu, twoja sytuacja jest inna niż opisane powyżej, bo (z tego co zrozumiałem) przedmówcy zakupili auta sprowadzone z krajów UE, a twoje auto zostało zakupione w Szwajcarii, czyli poza obszarem...

    Łukaszu, twoja sytuacja jest inna niż opisane powyżej, bo (z tego co zrozumiałem) przedmówcy zakupili auta sprowadzone z krajów UE, a twoje auto zostało zakupione w Szwajcarii, czyli poza obszarem Unii Europejskiej, więc tu się zaczyna jazda pod górkę.
    Dużo zależy od tego, gdzie auto zostało odprawione celnie.
    Większość osób robi odprawę na granicy szwajcarsko-niemieckiej, bo:
    1) z relacji setek osób, które cliły auta na granicy niemieckiej wiadomo, że niemieckie urzędy celne nie mają zwyczaju kwestionować ceny samochodu, więc podatek jest płacony od kwoty na umowie, zaś polscy urzędnicy nagminnie kwestionują podaną wartość auta, jakby mieli od tego naliczane premie
    2) w Niemczech jest niższy VAT, który wynosi 19%, a u nas obecnie 23%
    3) VAT na granicy UE płacisz od wartości/ceny pojazdu, a w Polsce podatek VAT byłby naliczony od wartości pojazdu powiększonej o zapłaconą w kraju akcyzę
    4) jakby nie patrzeć - poza Polską jest łatwiej i szybciej w urzędach, co jest niebanalnym argumentem (nasi urzędnicy są specjalistami w komplikowaniu spraw i mnożeniu opłat).
    Niestety w przypadku zakupienia auta w Szwajcarii i odprawienia go na granicy UE w Niemczech można mieć później problemy z zarejestrowaniem samochodu w Polsce. I tutaj wszystko zależy od stopnia upierdliwości urzędu skarbowego i/lub wydziału komunikacji.
    W Polsce do rejestracji pojazdu potrzebujemy bezwzględnie zaświadczenia dotyczącego VAT - to jest właśnie to słynne VAT-25 - zaświadczenie potwierdzające uiszczenie podatku VAT lub brak obowiązku uiszczenia tego podatku z tytułu nabycia środka transportu. W praktyce urzędy skarbowe nie mają wyrobionej jednolitej procedury wydawania tego zaświadczenia i dlatego panuje kompletny chaos.
    W tytule tego zaświadczenia nie ma słowa o tym, że dotyczy ono sprowadzenia aut z Unii Europejskiej, więc można byłoby się spodziewać, że osoba, która sprowadziła auto spoza UE i ocliła je na granicy Unii, może bez problemu wystąpić o takie zaświadczenie. W końcu przecież opłaciła podatek VAT - np. w niemieckim urzędzie celnym - i ma prawo uzyskać zaświadczenie w Polsce, że podatek został już uregulowany. Niestety w praktyce jest inaczej, bo spora część urzędów traktuje zaświadczenie VAT-25 jako dotyczące tylko i wyłącznie obrotu wewnątrz UE.
    Niemniej jednak, jeśli trafi się na bezproblemowy urząd skarbowy, to od ręki dostanie się takie zaświadczenie. Niestety w praktyce duża część osób trafia na upierdliwców, z którymi musi się bujać tygodniami. Najmniejszym problemem w takiej sytuacji jest trafienie na urzędnika, który stwierdzi, że skoro pojazd został oclony na granicy UE, to tym samym został dopuszczony do obrotu na terenie UE i w tym momencie stał się pojazdem unijnym, co oznacza, że przewiezienie tego samochodu z Niemiec do Polski jest przywozem środka transportu z innego kraju członkowskiego UE, a nie importem do Polski. W takim przypadku wymagane jest zaświadczenie potwierdzające brak obowiązku uiszczenia podatku VAT z tytułu przywozu środka transportu z innego państwa członkowskiego, pomimo tego, że przecież podatek został zapłacony... Ale wówczas płacimy 160 zł za złożenie wniosku VAT-24 i dostajemy VAT-25, no i mamy spokój.
    Gorzej, gdy urzędnik stwierdzi, że samochód jest importowany spoza Wspólnoty, zaś zaświadczenie VAT-25 wydaje się tylko dla aut sprowadzonych z innych krajów UE. To jest najgorsze, co może spotkać właściciela auta... Zapłacił VAT w Niemczech, ale nie może dostać z polskiego urzędu skarbowego zaświadczenia, że ma już uregulowany VAT, z kolei wydział komunikacji bezwzględnie domaga się zaświadczenia z polskiego urzedu skarbowego, chociaż mógłby spokojnie zarejestrować samochód na podstawie dokumentów celnych, z których wynika, że VAT został zapłacony w Niemczech.
    Błędne koło się zamyka.
    Znam ludzi, którzy z tego powodu zmieniali adres zamieszkania i rejestrowali pojazdy w sąsiednich gminach... Bo czasami wystarczy wyjechać za granicę swojej gminy, żeby okazało się, że można bez problemu zarejestrować auto lub dostać zaświadczenie VAT-25.


  13. 2012-10-20 Łukasz Rozwiń Zwiń

    Gratuluję szczęściarzu. Ja dopiero musze dogadać się ze sprowadzającym ale powinno być ok. Może wiesz, jakich dokumentów potrzebował ten "Twój gość", by dostać VAT-25? Ja mam wszystkie oryginały,...

    Gratuluję szczęściarzu. Ja dopiero musze dogadać się ze sprowadzającym ale powinno być ok. Może wiesz, jakich dokumentów potrzebował ten "Twój gość", by dostać VAT-25? Ja mam wszystkie oryginały, więc będę musiał mu użyczyć, chyba?


  14. 2012-10-20 Marek Rozwiń Zwiń

    Łukasz, nie ma jakiejś "ustawowej" listy wymaganych dokumentów. To zależy od urzędu. Słyszałem o takich przypadkach, gdzie trzeba było złożyć wszelkie istniejące dokumenty dotyczące auta i goście...

    Łukasz, nie ma jakiejś "ustawowej" listy wymaganych dokumentów. To zależy od urzędu. Słyszałem o takich przypadkach, gdzie trzeba było złożyć wszelkie istniejące dokumenty dotyczące auta i goście kompletowali je kilkanaście dni.... Tak wieć o tę sprawę musisz zapytać w swoim urzędzie.
    Jeśli sprzedawca auta mieszka w tym samym mieście lub blisko ciebie, to po prostu umówiłbym się z nim na wspólną wizytę w urzedzie. Bo oryginały trzeba tylko okazać przy składaniu kopii. A oryginałów już lepiej nie wypuszczać z ręki :-)


  15. 2012-10-20 Zespół eWnioski.pl Rozwiń Zwiń

    Panie Łukaszu, pan Marek ma rację. Lista wymaganych dokumentów zależy niestety od konkretnego urzędu.
    Jakiś czas temu zrobiliśmy zestawienie dokumentów niezbędnych do wydania VAT-25 wymaganych...

    Panie Łukaszu, pan Marek ma rację. Lista wymaganych dokumentów zależy niestety od konkretnego urzędu.
    Jakiś czas temu zrobiliśmy zestawienie dokumentów niezbędnych do wydania VAT-25 wymaganych przez 20 różnych urzędów skarbowych z całej Polski i niestety rozpiętość była od kilku do kilkunastu dokumentów.
    Dlatego zalecamy, aby skontaktował się Pan w tej sprawie bezpośrednio z konkretnym urzędem skarbowym.


  16. 2012-10-21 Łukasz

    Dzięki Wam za wszystkie podpowiedzi. No to musze dowiedzieć się czego wymagają w US Praga? Chyba że ktos wie?

    Dzięki Wam za wszystkie podpowiedzi. No to musze dowiedzieć się czego wymagają w US Praga? Chyba że ktos wie?


  17. 2012-10-25 Jacek z Bytomia Rozwiń Zwiń

    mam pytanie, ale najpierw jak sprawa wygląda: sprowadziłem samochód na lawecie, jest 3 miesiące po wygaśnięciu niemieckiego przeglądu. żeby zrobić przegląd którego wymaga US do wydania VAT25 muszę...

    mam pytanie, ale najpierw jak sprawa wygląda: sprowadziłem samochód na lawecie, jest 3 miesiące po wygaśnięciu niemieckiego przeglądu. żeby zrobić przegląd którego wymaga US do wydania VAT25 muszę uzyskać tablice tymczasowe, do wydania których WKUM rząda zaśwaidczenia VAT25... koło się zamyka, sprawa dotyczy urzędów w Bytomiu. Czy jest szansa jakoś to przeskoczyć by zarejestrować tymczasowo bez VAT25 lub uzyskać VAT25 bez przeglądu? proszę o podanie podstawy prawnej i komentarz, co będzie łatwiejsze.


  18. 2012-10-25 Basia Rozwiń Zwiń

    WITAM. Sama zajmuję się sprowadzaniem samochodów z zagranicy. Wystawiam fv marża i odsprzedaję samochód nabywcy wraz z potwierdzeniem zaplaty akcyzy, recyklingiem, tlumaczeniami, zaswiadczeniem o...

    WITAM. Sama zajmuję się sprowadzaniem samochodów z zagranicy. Wystawiam fv marża i odsprzedaję samochód nabywcy wraz z potwierdzeniem zaplaty akcyzy, recyklingiem, tlumaczeniami, zaswiadczeniem o prowadzonej dzialalnosci gospodarczej, ale juz bez VAT-25. W celu rejestracji samochodu nie jest wymagany ten dokument. I tak jest w calej Polsce a sprzedalam już ich kilkadziesiąt aut i nikt nigdy nie mial z tym problemu. Pozdrawiam


  19. 2012-10-26 Marek Rozwiń Zwiń

    Do Basi: sytuacja, którą opisujesz, nie ma związku z tą dyskusją, bo my kupiliśmy auta od ludzi, którzy nie wystawiają faktur VAT-Marża. I faktycznie jest tak, że taka faktura zastępuje...

    Do Basi: sytuacja, którą opisujesz, nie ma związku z tą dyskusją, bo my kupiliśmy auta od ludzi, którzy nie wystawiają faktur VAT-Marża. I faktycznie jest tak, że taka faktura zastępuje zaśwaidczenie VAT-25. Urzędom po prostu chodzi o "jakiś" dokument VAT-owski i faktura VAT-Marża jest właśnie takim dokumentem i wtedy nie potrzeba już VAT-25.
    Zaś ta dyskusja dotyczy przypadków, gdy osoba prywatna sprowadza z zagranicy auto, nie załatwia wszystkich dokumentów i odsprzedaje je na umowę kupna-sprzedaży, a nie fakturę VAT-Marża. Czyli twój wpis jest lekko od czapy w tym temacie... :))


  20. 2013-02-01 Kajka Rozwiń Zwiń

    A ja mam taką sytuację, że kupiłam auto od Polaka we Francji. Na umowie jest jego polski adres, ale miejsce nabycia było we Francji i tak jest na umowie. Urząd skarbowy mówi mi, że on jako osoba z...

    A ja mam taką sytuację, że kupiłam auto od Polaka we Francji. Na umowie jest jego polski adres, ale miejsce nabycia było we Francji i tak jest na umowie. Urząd skarbowy mówi mi, że on jako osoba z polskim adresem zameldowania musiał wystąpić o VAT-25, a to nie on sprowadzał ten samochód, tylko ja. W Wydziale Komunikacji powiedzieli, że to jakaś bzdura, co mówi US, bo na osobie sprowadzającej auto leży obowiązek wystąpienia o VAT-25 (jest wymagany do rejestracji). A że kupiłam akurat od Polaka - Polak ma prawo sprzedać auto gdzie chce, choćby w Honolulu. W tej chwili ściągnęłam całą historię zakupową tego samochodu, fakturę, na którą tamten człowiek kupił auto i poprzednie dokumenty - chcę to im zanieść jako załączniki do wniosku. Mam wszystko do rejestracji - urząd celny nie miał zastrzeżeń. Czy jest jakaś podstawa prawna, na którą się mogę powołać, żeby US się opanował?


  21. 2013-02-02 Krzysztof Rozwiń Zwiń

    Zapomniałaś podać jedną z najważniejszych informacji: jaki był status tego pojazdu. Wiemy, że jego właścicielem w chwili sprzedaży był Polak przebywający we Francji i mający adres zameldowania w...

    Zapomniałaś podać jedną z najważniejszych informacji: jaki był status tego pojazdu. Wiemy, że jego właścicielem w chwili sprzedaży był Polak przebywający we Francji i mający adres zameldowania w Polsce. Ale nie wiemy, skąd się "wziął" ten samochód...
    - czy ten samochód był poza Polską zarejestrowany na tego Polaka?
    - czy ten Polak przyjechał tym samochodem z Polski do Francji?
    - a może był to samochód "świeżo" zakupiony przez tego Polaka od jakiegoś obcokrajowca i nigdy nie był na tego Polaka zarejestrowany?


  22. 2013-02-03 Marek

    To fakt. Bez informacji o samym pojeździe - gdzie i na kogo był zarejestrowany - nie można tutaj nic doradzić.

    To fakt. Bez informacji o samym pojeździe - gdzie i na kogo był zarejestrowany - nie można tutaj nic doradzić.


  23. 2013-02-04 Kajka Rozwiń Zwiń

    Samochód kupił ów Polak na fakturę z komisu we Francji. Nigdzie go nie zarejestrował. Kupił go jakieś 10 miesięcy wcześniej, zanim ja go kupiłam od niego. Nie wiem, co z nim robił. Wiem, że ja...

    Samochód kupił ów Polak na fakturę z komisu we Francji. Nigdzie go nie zarejestrował. Kupił go jakieś 10 miesięcy wcześniej, zanim ja go kupiłam od niego. Nie wiem, co z nim robił. Wiem, że ja wwiozłam go na teren RP. Nie sądziłam, że nie mogę kupić auta od Polaka... Gdybym kupiła od Turka we Francji, który miałby adres zameldowania w Turcji też byłby takie problemy?


  24. 2013-02-04 Kajka

    Już się wszystko wyjaśniło po przedstawieniu historii zakupowej auta.

    Już się wszystko wyjaśniło po przedstawieniu historii zakupowej auta.


  25. 2013-02-07 damian Rozwiń Zwiń

    Proszę o pomoc, co zrobić. Zakupiłem auto sprowadzone z Francji zakupione w komisie. Dostałem fakturę VAT-marża i AKC-U. Ale problem jest taki, że nie mogę zarejestrować tego auta. Brakuje mi...

    Proszę o pomoc, co zrobić. Zakupiłem auto sprowadzone z Francji zakupione w komisie. Dostałem fakturę VAT-marża i AKC-U. Ale problem jest taki, że nie mogę zarejestrować tego auta. Brakuje mi VAT-25. Komis był tylko pośrednikiem, auto sprowadziła osoba prywatna i nie można jej namierzyć. Co zrobić?


  26. Dodaj nową odpowiedź

    Misc comments triangle1